Van papier naar winst

Hoe traditionele printmarketing uw digitale strategie aanvult

our printing service

In een digitaal tijdperk blijft printmarketing een krachtige en tastbare manier om contact te maken met doelgroepen. In deze blog duiken we in de wereld van printmarketing en verkennen we de blijvende relevantie, creatieve mogelijkheden en strategische toepassingen ervan. Van brochures en flyers tot direct mail en promotiemateriaal, we ontdekken de kunst en wetenschap van het maken van impactvolle gedrukte campagnes. Doe met ons mee terwijl we innovatieve ontwerptechnieken, effectieve copywriting en de integratie van digitale elementen verkennen. Ontdek hoe printmarketing kan boeien, boeien en een blijvende indruk kan achterlaten in een drukke markt. Maak je klaar om de kracht van print te ontketenen en je marketinginspanningen naar nieuwe hoogten te tillen.

Wat is printmarketing?

Print Marketing is een strategie waarbij marketeers hun doelgroep demografie selecteren en de advertenties die op papier worden afgedrukt in publicaties (kranten, tijdschriften, tijdschriften) plaatsen die waarschijnlijk worden gezien, gehoord of betrokken door de doelgroep en beschikbaar zijn voor hun mailbox.

Simpel gezegd, Print Marketing is een vorm van marketing die fysiek gedrukte media gebruikt om klanten op grote schaal te bereiken.

Print Marketing materialen zijn verschillende zoals tijdschriften, visitekaartjes,

flyer, poster, presentatiefolder, nieuwsbrief, banner, brochures, brochures, pamfletten, direct mail, of ansichtkaarten, etc.

Waarom is printmarketing belangrijk?

  • Verhoogt de bekendheid en verhoogt de zichtbaarheid van uw merk:

Met effectief op de markt gebrachte printmarketingcampagnes kunnen merken veel blinde vlekken doorbreken die voorheen onaangetast waren door uw digitale campagnes.

  • Leidt nieuwe leads naar uw bedrijf (in de winkel of online):

Klanten houden ervan om zich speciaal en gewaardeerd te voelen door bedrijven. Wanneer ze daadwerkelijk vouchers per post ontvangen waardoor ze zich meer gewaardeerd voelen, kunt u verwachten dat u klantenloyaliteit en -behoud krijgt.

  • Bevordert de verkoop van zowel nieuwe als bestaande producten (of diensten) en introduceert een nieuw product of dienst op de markt:

Print Marketing is aantrekkelijk en anders wat kan betekenen dat klanten er meer mee bezig zijn dan met andere marketing, dit levert een enthousiaste en enthousiaste lead op en dus een tevreden klant.

  • Helpt uw product te onderscheiden van dat van uw concurrenten en geeft concurrentievoordeel aan uw bedrijf:

Met Print Marketing komt er een gevoel van tevredenheid en een gevoel van legitimiteit voor uw lezers.

Print Marketing laat zien dat een bedrijf er wat meer moeite in heeft gestoken en daardoor lijken ze betrouwbaarder over wat ze doen.

  • Verbetert het vertrouwen in klanten:

Het gebruik van een afdrukmedium van hogere kwaliteit voor het vergroten van de zichtbaarheid van uw merk is ook een indicatie van authentiek zijn. Gedrukte tekst heeft een unieke mogelijkheid waarmee gebruikers informatie sneller en gemakkelijker kunnen begrijpen.

  • Bereikt onontgonnen doelmarkt:

De digitale tools richten zich op meer technisch onderlegde gebruikers. Er is echter nog steeds een segment van de doelgroep onontgonnen.

Via printmarketing kunt u zich richten op een specifiek segment van het publiek dat loyaal is aan het lezen van printmateriaal.

  • De tactiele aard van print wordt als echt ervaren:

Gedrukte media, met name de hoogwaardige en visueel elegante ontwerpen, verleiden de menselijke zintuigen. Omdat we zintuiglijke levende wezens zijn, raken we geïnspireerd door dingen die goed voelen, lezen, ruiken. Dergelijk materiaal in het fysieke formaat spreekt echter meer aan, zoals bewezen door verschillende onderzoeken.

  • Gedrukte media zijn beter in het bewaren van informatie:

De aandachtsspanne van de gebruiker bij het online surfen is een beetje kort. Gedrukte media zijn echter beter in het bewaren van informatie, omdat we de neiging hebben om meer geconcentreerd te zijn tijdens het lezen van gedrukt materiaal.

Dit stelt ons in staat om zoveel mogelijk informatie te bewaren en ze vanuit het geheugen te openen wanneer dat nodig is.

Hoe maak je een succesvolle printmarketingstrategie?

  • Ken je doelgroep en trek hun aandacht

Een succesvolle printcampagne begint met het identificeren van je doelgroep. Door te begrijpen wat de klant wil en nodig heeft, kunt u een duidelijke boodschap ontwikkelen over hoe uw services kunnen helpen die doelen te bereiken. Bovendien zal een overtuigende kop uw publiek aantrekken en hen betrekken om meer te lezen. Zorg ervoor dat u uw belangrijkste voordelen benadrukt in een eenvoudige, duidelijke boodschap.

  • Voeg een aanzet tot actie toe

Zodra de lezer betrokken is, stuurt u hem of haar hoe u de voordelen of diensten kunt verkrijgen die u promoot met een sterke oproep tot actie. Door ze uw kantoor te laten bellen, of uw website of sociale mediapagina's te bezoeken, creëert u een reactiekanaal.

  • Verbeter uw marketing

Print en digitale marketing vullen elkaar aan. Gebruik ze samen om je bereik aanzienlijk te vergroten. Het adverteren van uw gedrukte stukken op uw sociale mediapagina's en website, en omgekeerd het opnemen van pictogrammen en adressen voor sociale media op uw printmarketingmateriaal , zijn geweldige manieren om de twee te integreren.

  • Uw resultaten bijhouden

Over het algemeen wilt u er zeker van zijn dat u de beste resultaten uit uw gedrukte marketing haalt. Er zijn verschillende manieren om deze campagnes bij te houden, zoals aangepaste telefoonnummers, bestemmingspagina's, kortingscodes en kortingsbonnen. Laat uw klantenservicemedewerkers bovendien vragen en bijhouden waar de klant over uw service heeft gehoord.

Stepace Marketing kan u helpen bij het creëren van een printmarketingstrategie die de boodschap van uw merk weerspiegelt en huidige en nieuwe klanten betrekt. U zult zeer binnenkort op weg zijn om uw winst te verhogen! 

 Uiteindelijk kunnen we zeggen dat de wereld van print de samenleving heeft helpen vormgeven. Waar zouden boeken, tijdschriften en kranten zonder dat zijn? Hoewel digitale media voorop lopen in marketingstrategieën, zal Print Marketing nooit uitsterven.